onsdag 24 juni 2009

Varmt, gräsänka och inget pyssel

Har varit dålig på att uppdatera ett tag...förlåt...har varit så mycket annat.
Nu får det bli nya tag!
Har blivit övergiven.....för en hel vecka.
Sambon är och fiskar med grabbarna högt upp i inte vet jag riktigt vart de är....
Är riktigt lugnt och skönt...får man säga så?! ; )
Klart det blir tomt, trist och lite krångligt med hunden och sådant, men det är rätt skönt att få sängen, fjärrkontrollen och "vad ska man äta idag besluten" för sig helt själv!
Fast jag måste erkänna att jag saknar honom lite också!

Hade stora planer på att pyssla hela veckan, men än har inget blivit gjort...känns som svackan sitter i...suck!

Så dagens kort får bli ett från förr igen, med passande fiske tema : )



Dock kom den nya efterlängtade Slice maskinen äntligen hem till mig igår!
Satte den på laddning direkt och testade den efter ett par timmar. Vågade knappt sätta igång den först, livrädd att den skulle krångla.
Verkar fungera som den ska, så jag är såååååå glad!

Så nu kanske pysslarglädjen och inspirationen kan infinna sig igen!

Har en beställning på födelsedagskort ligger, ett kort jag måste göra åt oss själva till svågern som fyllt år och som vi ska fira när Ted kommer hem. Och ett "kommer sakna dig" kort som systeryster ville ge till en kompis som ska flytta.
Så jag har ju att göra, men jag brukar ju jobba bättre under press på nätterna än när jag bara vill få pyssla lite ; )

Nu kommer snart snälla pappa och ska skjutsa ut mig och Gimli i skogen så han får springa lite. Ett av problemen som uppkommer när sambon åker bort och lämnar körkortslösa mig och hunden hemma själva, blir många trista stads promenader i stället för sköna skogspromenader.
Ska inte klaga, för på förmiddagen tog systeryster och hennes sambo med oss ut i skogen med Maja så de fick rusa av sig lite.....var rätt så dåsiga sen av värmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar