söndag 7 juni 2009

Hundvakt!

Är på helspänn mest hela tiden....mina systrar med familjer har åkt utomlands och kvar hemma är vi och är hundvakt åt en liten Maja. De åkte i går lördag så det har ju knappt gått ett dygn med en extra hund, men jag kommer vara helt slut innan den här veckan är över.

Inte för att Maja är extremt jobbig eller så, utan för att jag är extrem hönsmamma till våra djur och för att Maja och våra två katter inte är jätte bra kompisar. Så jag är på helspänn hela tiden och har full koll på vilken fyrbenting som är vart....

Vi började vårt hundvaktande med att Maja fick en allergiskreaktion och nässelfeber över hela kroppen, av vad vet vi inte riktigt men det gick över som tur var. Kändes ju sådär, ingen vidare start, men tur att det försvann.

Nu är nästan allt skolarbete klart, alla tentor är inne så det är bara att hålla tummarna att man blir godkänd också, bara lite fin lir kvar.
Planen på pysselfronten är fler studentkort den här veckan, inför helgens firande. Har två studenter i år, en kusin vitamin och ett kusinbarn.
Får se hur det går med Maja här.....Gimli är ju van vid allt jag släpar fram vid pysslandet, och oljudet som kan bli, men Maja har aldrig varit med och är lite mer som en katt och klättrar och kliver på en...upplagt för frustration för oss alla tror jag..hihi...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar